Zlaté nebo

Zlaté nebo

Kniha sa číta veľmi ľahko a rýchlo. Ak hľadáte niečo, pri čom vypnete a oddýchnete, tak toto je správna voľba. Krásna, roztomilá YA knižka, ktorá sa odohráva začiatkom 20. storočia. Páčilo sa mi, že u hlavnej hrdinky Lou je obrovská láska ku knihám a písaniu... čo poteší nejedného knihomoľa.Taktiež sa mi páčilo zobrazenie sesterského vzťahu Lou a Alice, ale aj rodinných vzťahov. Bolo zaujímavé sa spoznávať s rodinou Cardewovcov.. bola som vtiahnutá do ich sveta plné noblesu, plesov, večierkov a zábavy. Ale nie je všetko zlato, čo sa blyští, rodina Cardewovcov skrýva temné tajomstvo. Zlatom nebi dostanete pomalú romantiku, sympatické postavy, vtipné dialógy, skvelý humor, úžasnú atmosféru tej doby, spoločenské udalosti ako plesy, večierky.. krásne šaty, tanec, hudba, zábava, pretvárky, tajomstvá, lásku. Autorka skvele zobrazila jemnú, čistú romantickú linku. Čítanie tejto knihy som si neskutočne užila. Zlaté nebo vás pobaví a rozosmeje., také pohladenie po duši. Určite odporúčam pre beznádejné romantické duše. Ich príbeh si zamilujete a nebudete chcieť prestať čítať! Moje hodnotenie 5/5

friendsfromthebooks, 11.10.2021
Nimona

Nimona

Od Nimony som pred čítaním očakávala jednoduchý, ľahký, fantasy komiks s drzou a skvelou hrdinkou. S radosťou môžem povedať, že presne to som dostala. Prečítanie tohto komiksu mi trvalo kratšie, ako som myslela, lebo ma neskutočne chytil a nevedela som sa od neho odtrhnúť. Grafika aj ilustrácie sú skvelé, originálne a zaujímavé. Aj jednoduché “obrázky” vo mne vedeli vyvolať rôzne pocity. Pri čítaní som sa usmievala, veľakrát som sa zasmiala, ale boli aj chvíle, kedy som zostala trochu smutná alebo zaskočená. Nimona bola úžasná hlavná postava! Bolo až nemožné si ju neobľúbiť alebo s ňou nesúcitiť. Keď som sa dozvedela jej backstory, bola som mierne zaskočená, lebo som nečakala, že v tomto komikse nájdem aj smutnejšie scény. Nimona bola ale aj napriek všetkému milá, vtipná, drzá a dôvtipná. Veľa zvratov, ktoré sa tu udiali, som nečakala, prekvapili ma, a aj vďaka nim sa mi tento komiks zapáčil ešte viac. Koniec je milý, krásny a aj mierne dojímavý zároveň. Tento komiks je jednoznačne milý, vtipný, ale zároveň má v sebe aj niečo silnejšie a od začiatku do konca vás bude baviť. Odporúčam práve k týmto jesenným večerom, kedy zaleziete pod deku s čajom v ruke a budete len čítať.

books_by_sashka, 10.10.2021
Môj prvý tanec

Môj prvý tanec

Môžem vám prezradiť, že táto knižka vám zlomí srdce a rozplače každé oko. Má však tak krásny príbeh hľadania smeru, že som si ho v momente obľúbila. Tento príbeh je výnimočný, zachádza do extrémov, na nič sa nehrá a vychrlí na vás celú supernovu. Nádherný príbeh, ktorý ma cveng. Cítiť z neho každú emóciu a pocit šťastia pri tanci sa vám pri čítaní vkráda do žíl. Je živý a povzbudivý. Sladký a dychberúci. Hlavná postava je plná pocitov, čo sa v nej búria. Uteká od svojej vášne a osud jej do cesty postaví nové radosti. Je úžasná rozprávačka a jej príbeh je dychberúci a návykový. Dúfam, že si jeho čítanie zamilujete rovnako ako my.

nakridlachknih.blogspot.cz, 9.10.2021
Nimona

Nimona

Nimona je drzá, prostoreká tínedžerka, neriadi sa žiadnymi pravidlami a na nič sa nehrá. Teda pokiaľ sa práve nemení na žraloka, mačku, či draka. Nimona je totiž tvaromenička a dokáže na seba vziať podobu akejkoľvek živej bytosti, čo z nej v kombinácii s jej bláznivou povahou robí neriadenú strelu. Vedel by o tom rozprávať Lord Ballister Blackheart, zloduch, ktorému Nimona jedného dňa zaklope na dvere a sama sa menuje za jeho novú parťáčku v snovaní diabolských plánov proti dobru. Či proti zlu? Alebo ako to teda je? Kto je v skutočnosti dobrý a kto zlý? Prezradím vám, že Nimona nie je zlá. Ale ani dobrá. Pretože je vynikajúca! Obľúbila som si ju hneď po prvých stránkach, presnejšie povedané po prvých obrázkoch a bublinkách. V obľúbenosti však za ňou nezaostával ani za-každých-okolností-racionálne-zmýšľajúci Blackheart a rozhovory medzi týmito dvomi podarenými postavami sršali vtipom a sarkazmom. Vďaka tomuto údernému duu v knihe nebola núdza o akciu a napätie, ktoré ma nútilo čítať stale ďalej a knihu neodložiť, až kým ju nedočítam. Komiksy nečítam veľmi často, no Nimona ma presvedčila, aby som po nich siahala častejšie. A dúfam, že ja som zas presvedčila vás, aby ste siahli po Nimone.

Arvonkine knihy, 8.10.2021
Láska a gelato

Láska a gelato

Láska a gelato je pre mňa veľmi milým prekvapením. Úžasná letná oddychovka, najmä pre mladšie ročníky. Dovolím si však tvrdiť, že poteší aj nás 30+. Ja som ju prečítala neskutočne rýchlo. Oddýchla som si pri nej, zasmiala som sa, ale aj ma dojala. Vďaka nej som sa preniesla o pár rokov dozadu. Odporúčam dievčatám od 16 rokov a každému, kto chce uniknúť do Talianska na sladké gelato.

Drominickacita.sk, 7.10.2021
Môj prvý tanec

Môj prvý tanec

Očakávala som milý, zaláskovaný a nenáročný príbeh - viete aká prekvapená som bola, keď som zistila, že táto krátka knižka vám dá omnoho viac? Dostanete horkosladké momenty, pri ktorých sú vreckovky nutnosťou a na vyváženie úseky, pri ktorých sa nedá nezasmiať. Komplexné postavy - ktoré mi mimochodom všetky prirástli k srdcu - s reálnymi problémami ako sú rozvod či strata milovanej osoby. Dokonca dostanete aj štipku mágie (hlavnej hrdinke Evie sa totiž pred očami premietne vzťah ľudí, ktorí sa pred ňou pobozkajú) a k tomu ako bonus ešte i tanečné lekcie (s Fifi, ktorú si isto zamilujete). Autorka sa potýka s týmto všetkým a zároveň vás dokáže nenápadne donútiť, aby ste jej hlavnému páriku (velký cynik a velký romantik) fandili od ich prvého stretnutia a prežívali s nimi všetko naplno. Striedanie chronologicky idúcich kapitol (so super názvami!) a zvláštnych bonusových častí oceňujem, keďže v contemporary ma vždy zaujme keď je dobrá nielen dejová a romantická linka, ale aj forma, ktorou je prezentovaná čitateľovi.

bookwormblood, 7.10.2021
Nimona

Nimona

Odporúčam : všetkým milovníkom fantasy, ktorí sú chcú tento žáner spestriť komixom Neodporúčam : ak hľadáte ťažší príbeh, Nimona je oddychovka Nimona prišla do môjho života presne v tom momente, keď som ju najviac potrebovala. Hľadala som niečo oddychové a vtipné. Proste knihu, pri ktorej by som sa nechala unášať príbehom a úplne by som pri nej vypla. Kniha má prepracované komixové ilustrácie, dialógy sršia na každej strane suchým humorom a sarkazmom. Už dlho som sa pri nejakej knihe takto nezasmiala. Okrem iného, príbeh Nimony sa nám snaží povedať aj to, že nie každá kladná postava je naozaj kladnou a záporná zápornou. Priateľstvo je silnejšie ako pochybnosti a keď je niečo iné, neznamená to že je to zlé. Veľmi ma bavil aj kontrast historickej rozprávky a moderných scifi prvkov. Rozhodne odporúčam všetkým, ktorí si čítanie chcete spestriť niečím originálnym.

mdnight.reads, 30.9.2021
Ako byť dievčaťom

Ako byť dievčaťom

Aby som to vzala od začiatku, kniha sa točí okolo sexuálneho obťažovania, kedy učiteľ pobozká študentku- našu hrdinku. Tá v sebe dusí tento nepríjemný zážitok, pretože uverila svojmu obľúbenému učiteľovi, že za to môže ona. Ona sa s ním predsa rozprávala, ona vysielala zmiešané signály, ONA, ONA, ONA! Aké krásne zámeno, že? Hľadáte vinníka? ONA bude fajn. Marin si tú scénku prehráva v hlave, premýšľa, či za to skutočne nenesie zodpovednosť ona, lenže keď sa zver svojej, vraj najlepšej, kamarátke, tá ju akurát tak vysmeje a podráždene ju od seba začne odstŕčať. Fakt skvelá podpora, vďaka.Priznávam, že jej kamarátku som neznášala od začiatku do konca. Bol to ten ty dievčaťa, ktorý sa s vami baví, no len do chvíle, keď nie ste o niečo "popredu", alebo nemáte to, čo by chcela ona. Minimálne takto na mňa zapôsobila, takže som ju už do konca diela nedokázala vnímať inak. Ani po tom konci, ktorý som, trochu predvídala asi od ich spoločnej druhej scény. Marin sa nakoniec rozhodne prehovoriť a povie o tomto incidente riaditeľovi, ktorého som tiež nemala rada. Vlastne... len málo osôb som mala rada, všetko kvôli Marin. Hnevala som sa na nich aj za ňu. Nechápala som, ako mohli byť tak slepí a hlavne tak hluchí, keď sa s nimi rozprávala. Keď sa snažila povedať, čo sa stalo.Autorka odviedla skvelú prácu, pretože kniha sa nezaoberá len obťažovaním, no zabŕda aj do sexizmu na školách, uniforiem a mnohých iných vecí, ktoré sa mi páčili. Tiež v priebehu knihy vidíme Marinin posun vpred, pretože zatiaľ čo si na začiatku spolu s kamošmi uťahovala z niektorých dievčat, postupne si začala uvedomovať, aké zlé a toxické to bolo. Za toto dostala veľký palec nahor. Páčilo sa mi, ako na konci do seba všetko, šťastnejšie alebo menej, zapadlo, a hoci to nebol ten pravý HE, ktorý by niekto čakal, bola som zaň vďačná.

Perlasworldofstories.blog.cz, 19.9.2021
Nimona

Nimona

Komiksy síce nečítam veľmi často, no zatiaľ sa mi vždy podarilo siahnuť po takom, ktorý si ma okamžite získal. A Nimona nebola výnimkou! Príbeh tvaromeničky, ktorá neraz koná skôr ako premýšľa, si nemožno nezamilovať ?? S Nimonou sa stretávame v čase, kedy prichádza za Ballisterom Blackheartom ako jeho nová parťáčka. Ten z nej síce nie je nadšený, no v boji proti Inštitútu je preňho neraz veľkou pomocou. Aj keď teda väčšinou jej nápady končia katastrofou… Nimona a jej zbrklosť je však neskutočne úsmevná. A jej premeny na rôznych ľudí či všakovaké tvory? Geniálne! Nimonu si aj taký zloduch ako Blackheart zamiluje. Nie je však zloduchom v pravom slova zmysle. A Inštitút a jeho ľudia, ktorým nejde o dobro spoločnosti, ako sa prezentujú, nie sú hrdinovia, ako by sa mohlo zdať. Ak ste Nimonu zatiaľ nečítali, rozhodne je načase to napraviť! Je to milé, rozkošné, vtipné, úsmevné, originálne… a množstvo dalších superlatívov by pri tomto komikse bolo namieste. Snúbi v sebe krásny príbeh s vydarenými farebnými ilustraciámi.

knihomolky.wordpress.com, 18.9.2021
Ako byť dievčaťom

Ako byť dievčaťom

Feminizmus nie je sprosté slovo. Dvojaký meter je štandardným merítkom. Koledovala si o to, môže si za to sama sú čarovné formulky, abraka dabra, vina padá na obeť. Sexizmus nie je žiaden neznámy pojem a či sa ti to páči, či nie pravdepodobnosť, že sa s ním stretneš je veľmi vysoká. Túto knihu som prečítala včera večer na jedno posedenie. Nevedela a nechcela som sa odtrhnúť. Dievčatá (a kľudne aj chlapci) toto si chcete prečítať. Vcítite sa, nahneváte sa a trošku porozmýšľate. Marin je šikovná stredoškoláčka pripravujúca sa na výšku. Má najlepšiu kamošku, priateľa a pohodového, priateľského učiteľa angličtiny. Až moc priateľského. Raz sa stane niečo, čo sa nemalo. Jeden nevyžiadaný bozk spustí lavínu udalostí. Pochybnosti, sebaobviňovanie, hnev, postavenie sa za seba a nová perspektíva. Celá kniha sa číta výborne. Napriek tomu, že sa tu riešia ťažšie témy je to písané ľahko a zrozumiteľne. Ako je už v anotácií spomínané, Marin sa zdôverí svojej kamarátke Chloe, jej reakcia nie je taká, ako by sme si predstavovali. Poviem otvorene celý ich vzťah mi proste nesedel. Ani správanie Chloe a ani prístup Marin. Prečo by si mala ona udobrovať Chloe? Z ich priateľstva by som si príklad nebrala. Romantické duše nebojte. Ani na vás autorky nezabudli. Ponúkajú peknú romantickú linku s jedným veľmi sympatickým, chápavým, priam až nereálnym chalanom. ?? Svoj názor som som vyjadrila už na začiatku. Kniha ma skutočne oslovila. Autorky spojili sily a napísali výborný príbeh. Pri Candace som trošku pochybovala, hanba mi. Osobne si myslím, že koniec bol trošku naivný a nereálny, no chceme čítať príbehy, čo dobre skončia. Realita je aj tak tvrdá. 4,9*/5*

evaoknihach, 13.9.2021