Na konci umrú ako prví

Na konci umrú ako prví

Prequel ku knihe Na konci naozaj obaja umrú nás vracia do roku 2010, k úplnému počiatku Linky smrti. Sledujeme príbeh dvoch chlapcov, Oriona a Valentina, dvoch cudzích chlapcov, ktorých však Linka smrti spojí. Valentino prichádza do New Yorku začať nový život. Orion má vážne ochorenie srdca a už dlhé roky čaká, kým mu niekto oznámi, že umiera. Obaja sa stretávajú na Times Square, kde sa blíži veľkolepé spustenie Linky smrti. No potom zazvoní telefón. A Linka smrti si nájde jedného z nich. Síce sú úplne cudzí, no spája ich akési nevysvetliteľné a neskutočne silné puto. A tak sa rozhodnú stráviť svoj posledný deň spoločne. Vo vzduchu však stále visí otázka, či je naozaj pravda to, čo Linka smrti tvrdí a že vie predvídať, kto v daný deň umrie. Ako inak popísať túto knihu ako slovami nádherná a neskutočne srdcervúca. Mňa si príbeh Valentin a Oriona získal ešte viac ako ten predchádzajúci. Akosi som tento prežívala ešte viac a v druhej polovici knihy som cítila obrovskú ťažobu a smútok. Pripravte sa, že si pri príbehu poplačete. Teda aspoň ja som si. Okrem Oriona a Valentina sledujeme aj príbehy zakladateľa Linky smrti, jeho rodiny, Valentinovho nájomníka a jeho manželky či iných pracovníkov Linky smrti. Každý z nich prežíval vlastné trápenia a stál pred ťažkými rozhodnutiami. Adam Silvera napísal další neskutočný román, na ktorý len tak ľahko nezabudnem. Pri čítaní nás zároveň núti zamyslieť sa, čo so svojím životom ďalej a ako ďalej žiť. Cez Oriona a Valentina nás nabáda žiť naplno a nečakať na koniec. Prekonávať samých seba. Milovať. Adam Silvera v knihe ukryl množstvo nádherných myšlienok. Už teraz viem, že táto kniha sa rozhodne zaradí medzi tie najlepšie, ktoré som tento rok prečítala.

knihomolky.wordpress.com, 5.8.2023
Leto porušených pravidiel

Leto porušených pravidiel

Milujem letné oddychovky a Leto porušených pravidiel ma okamžite prilákalo už názvom a obálkou. Hlavnou postavou je Meredith, ktorej zomrela sestra Claire, jej najlepšia kamoška. Po čase sa so svojimi rodičmi vracajú na obľúbené dovolenkové miesto, kde sa stretne celá užšia aj širšia rodina kvôli svadbe. Programom tejto svadby je aj hra Asasín, ktorá príbeh ozvláštnila a vniesla do rodiny veľa zábavy. Napriek smutnej udalosti bola kniha veľmi zábavná, milá, úsmevná. Nechýbala romantika, ale aj upevnenie rodinných vzťahov, zamýšľanie sa nad budúcnosťou, ale aj vysporiadavanie sa so stratou. Kniha pekne zahrnula aj vážne témy, ale s láskou a vtipom a tak mal človek stále pocit, že číta príjemnú oddychovku. Dej ubiehal rýchlo a vďaka hre bol aj trochu napínavý. Postavy boli také, že som si ich obľúbila po prvých stránkach. Jednoducho milá romantická, rodinná, letná oddychovka.

ll_booklover, 6.7.2023
Motýliky - Medzi štyrmi očami

Motýliky - Medzi štyrmi očami

Motýliky sú komiksom, po ktorom siahnem vždy, keď mám chuť na niečo extrémne milé, pri čom sa budem usmievať ako idiot. A zakaždým to zaručene dostanem. Ani si neviete predstaviť, aké veľké bolo moje prekvapenie, keď som si pri štvrtom dieli takmer vyplakala oči. Táto kniha tne priamo do živého. Príbeh už totiž nie je len o vzťahu medzi Nickom a Charliem. Hoci aj v predošlých dieloch riešia postavy závažné otázky, ako napríklad prijatie vlastnej sexuality, coming out, šikana, výber vysokej školy, priateľstvá, či komplikované vzťahy s rodičmi, v tomto dieli sa autorka zamerala najmä na poruchy príjmu potravy a s tým spojené psychické problémy. Ako sa cíti človek, ktorý si niečím takým prechádza, ako ho vníma okolie a ako mu môžu pomôcť jeho najbližší. Tento príbeh je o tom, že ani láska nie je univerzálnym riešením na všetky problémy. No tiež o tom, ako nám ľudia, ktorí nás milujú, môžu dodať silu potrebnú na ich prekonanie. Milujem tento príbeh. Milujem Nicka a Charlieho, pretože mi ukazujú celú paletu svojich pocitov a tiež približujú fázy, ktorými si prechádza väčšina ľudí v romantických vzťahoch. A ja to s nimi vždy prežívam celé od začiatku do konca. A ešte dlho po prečítaní. Motýliky sú komiksová séria, ktorú budem navždy zo srdca odporúčať každému. Je to proste láska. 5/5 (keby som mohla dať jednej knihe milión hviezd, bola by to táto )

patrishatheserpent, 23.6.2023
Na konci umrú ako prví

Na konci umrú ako prví

„Je otrasné, že nás vychovávajú, aby sme umreli. Áno, žijeme alebo aspoň máme šancu žiť, ale niekedy nám žitie komplikuje a sťažuje strach.” Mateo je plachý chlapec. Rufus nepoučiteľný bitkár. Dvaja úplne cudzí chalani, ktorí by sa v normálnom svete nestretli. Lenže oni nežijú v normálnom svete. A obaja do dvadsiatich štyroch hodín umrú. Na konci naozaj obaja umrú je tak nádherná a zároveň tak smutná kniha. To množstvo emócií, ktoré sa nesie celým príbehom, sa stále stupňuje a záver je ako časovaná bomba. Obaja hlavní hrdinovia zažívajú počas jedného dňa neskutočný prerod, obaja sa menia a pozerajú sa na svet z úplne iného uhla. V knihe je ukrytých množstvo nádherných myšlienok a krásnych scén. Už chápem, prečo sú z knihy všetci ostatní tak nadšení. ?? „Vďaka tomu, že som prežil, som pochopil, že je lepšie žiť a priať si byt mŕtvy, ako byt mŕtvy a priať si večný život.” „Niekedy je pravda tajomstvom, ktoré skrýváš sám pred sebou, lebo je jednoduchšie žiť v klamstve.”

knihomolky.wordpress.com, 19.6.2023
Krásy a zvieratá

Krásy a zvieratá

Predstavte si tie najznámejšie klasické rozprávky. Máte? Výborne. A teraz si predstavte ničivý hurikán, ktorý by vám tento váš známy rozprávkový svet spustošil. Hurikán, ktorý by nielenže pozmenil samotné rozprávkové vnímanie sveta, charaktery postáv, pohlavia, rasy ale dokonca aj národnosti. Nebojte sa, tento hurikán by však nezbúral samotné základy rozprávok. Len by nimi poriadne zatriasol, zmenil ich štruktúru a priniesol iný uhlol pohľadu. Neviete si to predstaviť? Nevadí. Stačí ak si prečítate KRÁSY A ZVIETATÁ. Zabudnite na princezné oddane čakajúce na princov ktorí ich zachránia a na "žili spolu šťastne až naveky". Tu stretnete Šípkového princa, prešibaného Janka a Marienku, nespútanú Šalatienku, krvilačnú Červenú Čiapočku a mnohé iné. Aby ste však dostatočne dokázali oceniť obrovský rozsah autorovej fantázie, jeho nesmierny cit pre detail a mieru jeho porozumenia charakterov klasických rozprávkových postáv, mali by ste poznať originál. Ja napríklad nepoznám rozpravku "Modrofúz" a preto som si ju nevedela dostatočne užiť. Rozprávok je dokopy 12, niektoré sú nádherné( Peter Pan a Malá morská panna sú u mňa jasní víťazi) a niektoré sú slabšie (Šípkový princ ma mierne zaskočil). Má to hĺbku, je to svieže, vtipné a rýchle čítanie. Toto poteší každú knihomoľskú dušu, ktorá ľúbi krásny štýl písania a myšlienky ktoré zarezonujú a usadia sa v mysli ešte dlho po dočítaní.

zuzanaa8, 23.2.2023
Krásy a zvieratá

Krásy a zvieratá

Och, ešte dlho predlho budem rozmýšľať nad tým, čo som to práve prečítala. Sprvu sa javí ako úplne obyčajná knižka plná viac-menej obyčajných rozprávkových príbehov, no ihneď po začítaní sa vás doslova ochromí to množstvo prekrásnych myšlienok, nadčasových názorov a spoločenských tém, ktoré otriasajú dnešným svetom. Na tejto knižke nie je nič obyčajného, je výnimočná už len tým, že v sebe ukrýva desiatky silných princezien, ktoré nepotrebujú princa na to, aby narástla ich hodnota, desiatky antihrdinov, z ktorých sa vykľujú hrdinovia, a, v neposlednom rade, niekoľko reálnych zakončení. Nesmierne ma to bavilo, spolu so Somanom Chainanim som na 300 stránkach bojovala proti rasizmu, sexizmu a iným izmom, potláčala som nespravodlivosť a najmä mužov, ktorí boli hlboko presvedčení o tom, že nebyť ich, šťastný koniec nemôže nastať. Bolo to pre mňa brutálne osviežujúce a veľmi by som uvítala pokračovanie. Naozaj vrelo odporúčam!

laska ku kniham, 21.2.2023
Krásy a zvieratá

Krásy a zvieratá

laska ku kniham, 21.2.2023
Krásy a zvieratá

Krásy a zvieratá

Soman Chainani už vo svojej sérii Škola dobra a Zla ukázal, akú silu môžu mať rozprávky. Niet divu, že sa aj v jeho ďalšej knihe rozhodol čerpať inšpiráciu zo svetoznámych klasík akými sú Snehulienka, Peter Pan či Modrofúz. Všetkým rozprávkam sa ale rozhodol vniesť moderný nádych a každý príbeh tak obsahuje zápletku, ktorú by nikto nečakal. Teda... minimálne ja nie. Kniha pozostáva z dvanástich samostatných príbehov, pričom každý jeden je obohatený o nádherné ilustrácie, ktoré fantasticky dotvárajú atmosféru deja. Osobne sa mi veľmi páčili ponaučenia, ktoré plynuli z niektorých príbehov, a síce som sa nestotožnila úplne so všetkými príbehmi, nevadí. Verím, že vďaka autorovej kreativite a rôznorodosti, ktorú využil, si v knihe nájde to svoje každý čitateľ. Jedným z najväčších prekvapení pre mňa bol môj srdcový príbeh o Kráske a Zvierati. S otvorenými ústami som pozerala na koniec Modrofúza a konverzácia medzi Ursulou a Ariel bola dokonalá. Najviac si ma aj tak získal záver a prerozprávanie Petra Pana, pretože bolo skvelé. Rozhodne moje najobľúbenejšie. Myslím, že toto je ďalšia z kníh, po ktorej ešte neraz siahnem. Čítala sa sama a aspoň na chvíľu som sa tak mohla vrátiť k mojim srdcovkám, avšak z iného uhla pohľadu.

perlasworldofstories.blogspot.com, 20.2.2023
Sedem strašidiel pod posteľou

Sedem strašidiel pod posteľou

Za mňa to bola rozhodne jedna z najlepších kníh roka 2022. Sama som si pri knihe veľmi poplakala, ale bolo skvelé vidieť, že moji démoni nie sú až tak odlišní od Alminych strašidiel a že viacero ľudí “pod posteľou” schováva rozličné veci, o ktoré sa boja podeliť, lebo si myslia, že je s nimi niečo v neporiadku. Nie ste v tom sami.

girlsfromthebookclub, 5.2.2023
Motýliky - Trojité rande v Paríži

Motýliky - Trojité rande v Paríži

Myslím, že Nicka a Charlieho už nemusím naozaj nikomu predstavovať. Ak vás náhodou obišli komiksy, určite ste zachytili aspoň seriál, ktorý nám predstavil Netflix. Musím povedať, že obe verzie sú vydarené a ak sa potrebujete navnadiť na druhú sériu, ktorá nás čaká tento rok, s Trojitým rande v Paríži sa vám to dokonale podarí. Aj keď si myslím, že tento tretí diel zhltnete naozaj veľmi rýchlo. Je v ňom minimum textu, ale sprevádzajú ho veľmi výstižné a milé ilustrácie. Mne sa tento tretí diel asi páčil zo všetkých najviac. Nick a Charlie už o svojej orientácii a svojom vzťahu povedali doma a aj niektorým najbližším priateľom. Teraz majú dilemu, či to oznámiť všetkým v škole a verejne sa k sebe priznať, alebo či ešte potrebujú čas a budú to tajiť. Chystajú sa na spoločný školský výlet do Paríža a samotné mesto je zárukou sladkej romantiky. Nehovoriac o tom, keď sa k Nickovi a Charliemu pridá zopár ďalších, podobne roztomilých párov. Na zlepšenie nálady nie je nič lepšie, ako si otvoriť Motýliky. Je to neuveriteľné milé, zlaté a pohodové. Práve pri takýchto príbehoch si ešte viac uvedomujem a zároveň nechápem, že v tejto dobe to majú LGBT páry stále také ťažké. K tomu sa v tomto dieli riešili aj iné Charlieho problémy, ktoré vznikli najmä z posmeškov a z neprijatia jeho "inakosti". Akonáhle som videla seriál, teraz pri čítaní Nicka a Charlieho si ich vždy predstavujem tak, ako hercov, ktorí ich stvárňujú :) Myslím, že vybrali verné kópie ilustráciám. Ale nesmiem zabudnúť aj na vedľajšie postavy, ktoré boli v tomto dieli všetky naozaj veľmi milé a sympatické. V závere ma pobavili aj dvaja vedúci učitelia a nakoniec sa v celkom malom školskom zájazde objavilo pomerne veľa gay párov. Veľmi som sa bavila a už teraz sa teším na štvorku!

elliesbookverse.blogspot.cz/2018/, 31.1.2023